Vaalihuumaa tai sitten ei

The Finns

Ihan piti silmiä hieraista kaks kertaa, jotta näki onks tosikaan. Soini on sakkinsa kanssa nyt the Finns = "suomalaiset". Näinkö yksinkertaista, helppoa, sallittua Suomessa on puolueen nimen valinta? Minä en ole perussuomalaisten juttuihin aikaisemmin sorkkinut, mutta nyt sorkin. Tästä en tykkää. Siis tästä tämmösestä nimenvalinnasta.

 

Antteks ny vaa perussuomalaise, mut mun mielest tommone nimi on harhaanjohtava!

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Käyttäjän susijumala kuva

Arvaa, mikä sanapari on ollut vasta n. 3-4 blogin otsikoissa? :)

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Tai lainaanko Paavoa?
Paavo Väyrystä: " Kyllä minä niin mieleni pahoitin?"

Meinaan sitä vaan, että jos ja kun menen seuraavan kerran ulkomaille ja kerron olevani Suomesta niin minut tunnistetaan, ei suinkaan tavallisena suomalaisena, vaan Soinin sakkilaiseksi.

Silloin kun eduskuntavaalien tulokset tulivat julki ja MeikäMimmi oli just silloin Portugalissa, niin ei sitä niin kauhian mielellään loppuviikosta enää kertonut olevansa Suomesta.
"SoiniLandia" -uhka oli paukahtanut portugalilaisten tietoisuuteen.
Eihän se tavallisen portugalilaisen vika ole, jos maalla menee huonosti, mutta sellaiseksi he sen kokivat kun silloin Soinin julkisuuteen tulleita kommentteja kuulivat.

Käyttäjän jaripetri kuva

Olisiko sinun pitänyt antaa portugalilaisille oma pankkikorttisi, että kehtaat vielä mennä heidän eteensä?

Minä luulen, että olet heidän silmissään ihan tavallinen suomalainen, millaisena he meidät tuntevat, sikäli kun tuntevat.

Käyttäjän susijumala kuva

Eräs kuuluisa elokuvaohjaaja totesi aikanaan, että ainoa mikä on huonompaa kuin (hänestä) puhuminen on se, ettei (hänestä) puhuta.

Esimerkiksi eräät mainokset ovat ärsyttäviä, huonoja ja laaduttomia; mutta juuri sen vuoksi ne jäävät mieleen. Negatiivista julkisuutta ei nykyisin enää taida olla olemassakaan, on vain julkisuuden itseisarvo.

Käyttäjän VILENIN kuva

Pyhä viha tuntemiasi elempiarvoisia kansalaisia kohtaan panee nimittelemään sakiksi.(rikollissakki)Kiitos kuitenkin miten eräät kokoomuslaiset asiat arvokkaasti huomioivat.

Käyttäjän ryyti kuva

Miksi Perussuomalaiset eivät saisi olla suomalaisia?

Toisekseen,onhan eduskunnassa ruotsalainen eduskuntaryhmäkin.
Eikö ruotsalaisten tulisi loukkaantua siitä? Ei,koska he ovat avaramielisempiä kuin suomalaisvastaiset suomalaiset.

Iltarukouksessa toivon,että Perussuomalaiset kutsuvat eduskuntaryhmäänsä jonain päivänä suomalaiseksi eduskuntaryhmäksi.

Sitten nähdään taas kuinka suomalaisvastaiset ainekset kihisevät kiukusta oikein kunnolla:D

Tietenkin perussuomalaiset saavat olla suomalaisia, mutta se ei tarkoita, että kaikkien suomalaisten tulisi olla perussuomalaisia.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kyl hee suomalaissi saava olla!

Minä en nyt vaan tykkää siitä, että tämä ulkomainen nimi on the finns..
Kiukkuiseksikaan en tästä tilanteesta tullut enkä tule..
Kunhan nyt mussutin.. mielipiteeni esille..

Käyttäjän erkkihavansi kuva

Marjatta,
Hauskast murteestas arvelen, ettäs oot VARSINAISsuomlaissi. Ei kai se siis voi teittiä rassata, jos persut on pelkki suomlaissi?!

"Toisekseen,onhan eduskunnassa ruotsalainen eduskuntaryhmäkin."

Ei tuolle linjalle voi lähteä, että rkp:läisten oikeuksista johdettaisiin suomalaisten oikeuksia. Onhan rkp:läisillä aina ollut oikeus edistää ruotsinkielen asemaa eikä se ole oikeuttanut suomenkielen edistämistä muille.

Peruslähtökohtana pitää olla ettei Perussuomalaiset saa edistää mitään sellaista mikä jollekin muulle puolueelle on tärkeää. Muutenhan muu puolue saatettaisiin leimata arvoiltaan Perussuomalaisiksi. Ja sama tietysti toisin päin, eli ettei saa olla myöskään eri mieltä kuten vastustaa ruotsinkielen asemaa.

MItä muuten tekee RKP eli "Ruotsalainen Kansanpuolue" Suomessa?

Onko tosiaan Suomen kansa ruotsalaista?

Käyttäjän jaripetri kuva

Ihan oikeasti. PerusSuomalaiset on edelleen PerusSuomalaiset.

Nimen englanninkielisestä versiosta eivät kinaa kuin hullut suomalaiset. Siinä sitä sitten on miettimistä mikä hävettää ja mikä ei.

Yhdistysrekisteri ei pidä väliä puolueiden ulkomaan kielisistä nimistä. Ne ovat kuulemma epäviralliasia ja niistä ei niin väliä. Suomenkielisistä kylläkin. Niiden pitää suomeksi selkeästi erottua toisistaan!

Siis suosittelen, että kaikki puolueet ottavat englanninkieliseksi nimekseen The Finns, kun asialla ei ole niin väliä!

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

All The Finns!

..

Palaan vielä tuohon keväiseen Portugal -kokemukseeni.

Jos meni nyt vaik esim. johonkin kahvilaan, niin myyntitiskin takana oli hymyilevä portugalilainen "mitä saisi olla? - mistä maasta tulet?" -kysymyksin, ja kun sitten sanoit, että "Suomesta päivää" niin tiskin
takana olevalta hymy hyytyi ja tarjoilu alko takkuilla.

En ollut ainut meistä reissulaisista, joka tätä silloin koki.

Eihän siellä tarvinnut kun aamuteevee aukaista niin jo ties miksvarten se sikäläisen hymy hyytys!!
Timo Soini pääsi siellä silloin uutiskynnysten yli ja ne mielipiteet olivat silloin mitä olivat.
Eivät välttämättä olleet portugalilaisten mieleen.

Voi olla, että ovat saaneet hymynsä takaisin.
Toivon niin.

Mutta mun mielipide on edelleen, enkä edes häpeä, kun sanon, jotta puolueen nimenä The Finns on harhaanjohtava!

- Perussuomalaiset (PS), Sannfinländarna, The Finns.
- Kansallinen Kokoomus (Kok), Samlingspartiet, The Finns.
- Suomen Keskusta (Kesk), Centern i Finland, The Finns.
- Suomen Sosiaalidemokraattinen puolue (SD), Finlands Socialdemokratiska Parti, The Finns.
- Svenska Folkpartiet i Finland (SFP), Suomen ruotsalainen kansanpuolue, The Finns.

Ei hitsi Pekka, tuohan toimii!

Käyttäjän andres kuva

Marjatta: etelän mailla ei ole tapana kysellä mistä kukin on kotoisin. Jos joku sattuu kysymään ja hävettää olla suomalainen, valkoinen valhe on paikallaan.

Käyttäjän viitala kuva

Marjatta kirjoittaa:

"Jos meni nyt vaik esim. johonkin kahvilaan, niin myyntitiskin takana oli hymyilevä portugalilainen "mitä saisi olla? - mistä maasta tulet?" -kysymyksin, ja kun sitten sanoit, että "Suomesta päivää" niin tiskin
takana olevalta hymy hyytyi ja tarjoilu alko takkuilla."

Ja mitenkäs tämä on Persujen vika? Portugalin tukipaketti ei muistaakseni kohdannut vastustusta pelkästään Persujen suunnasta.

Toiseksi, Portugalissa syntynyt reaktio asiasta oli aika omiaan tappamaan ne viimeisetkin myötätunnon rippeet ko. maata kohtaan, kun aloittivat haukkumakampanjan suomalaisia (niin päättäjiä kuin kansaakin) kohtaan. Portugalilaisten olisi kannattanut ennemmin kohdistaa vihansa surkeita päättäjiään kohtaan jotka maan ovat suistaneet ahdinkoon, mutta sen sijaan oli ilmeisesti helpompi alkaa nokkimaan Suomea ja sen kansaa. Typerää myös alkaa puremaan ruokkivaa kättä, kuten esimerkissäsi ylhäällä. Moisella käytöksellä palveluammateissa olevat aiheuttavat ainoastaan asiakaskatoa ja siten tulojen pienenemistä. Kyllä pitäisi tajuta, ettei joku suomalaisturisti ole syyllinen maan velka-ahdingosta.

Ja mitä tulee The Finns -käännökseen, niin mielestäni se on nerokas. Jo pelkästään senkin takia miten suuria tunteita se on nostattanut.

Kansallinen Kokoomus. Tästä en tykkää. Siis tästä tämmösestä nimenvalinnasta. Mun mielestä voisitte muuttaa nimenne vaikka Kansalliseksi Hajoitukseksi tai Eurooppalaiseksi Kokoomukseksi. Nykyinen nimenne loukkaa mua, antaa kuvan että olisitte muka koko kansan puolue. Kaukana siitä.

Ja sama Lontooksi (National Coalition Party).

Niin joo ja miksi SUOMEN keskusta tai SUOMEN sosiaalidemokraattinen puolue?

Eihän kokoomus ole ylikansallinen vaan toisinsanoen Suomen kokoomus. Aivan yhtä hyvin voisi Keskusta olla Kansallinen Keskusta. Turha on harhauttaa keskustelua raiteiltaan. Kyse on nyt siitä voiko joku puolue väittää edustavansa koko kansaa kun se nauttii noin viidesosaa äänisaaliista.

Kansallinen ei ole sama kuin SUOMEN.

Suomen kokoomus ei ole sama asia kun Kansallinen Kokoomus. Suomi viittaa valtioon, ei sen kansaan l. kansakuntaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansakunta

Mun mielestä Kansallinen puolueen nimessä luo ihmisille vääriä mielikuvia kaikkien suomalaisten puolueesta. Varsinkin ulkomailla, mitähän ne meistä siellä oikein ajattelee ja luulee. Mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä enemmän loukkaannun.

"Kyse on nyt siitä voiko joku puolue väittää edustavansa koko kansaa kun se nauttii noin viidesosaa äänisaaliista."

Nimenomaa. Kansallinen Kokoomus.

Kai mun pitäisi loukkaantua syytöksistä mitä esitit myös, keskustelun raiteilta ohjaamisesta.

Käyttäjän jarmokanerva kuva

Perussuomalaisilla voisi tosin olla hieman itsestäänselvempi nimi. On tosiaan kummallista, ettei ulkomaankielillä pysty ilmaisemaan sofistikoituneen ja ilmaisuvoimaisen suomenkielen perussuomalainen-sanaa. Kuitenkin v.1900 käytettiin virallisena kielenä Venäjän Suomessa ruotsia, koska suomi oli svekomaanien mielestä niin kehittymätön kieli, ettei sitä voinut käyttää esim. oikeudessa.

Jostain syystä Suomen Keskustaa ei alettu kutsumaan SuoKustaksi ;) Monin paikoin jäi kummittelmaan vanha KePu tai Kesk, joka tulee historiallisesti Keskusta Puolueesta. Mutta ei nimi ketään pahenna.
Vertaa Perusssuomalaiset ja Persut, joka tulee vastaavasta vastustajien verbaaliakrobatiasta. (tässä ei ole tarkoitus loukata ketään)

Taisivat perussuomalaiset ottaa nokkiinsa kun 'asiantuntijat' alkoivat aktiivisesti jakaa tietoa vaalikeväänä 2011 maailman toimittajille uudesta äärioikeistopuolueesta, True Finns ja sen uudesta johtajasta, joka ei Aatusta paljoa eroa. Näitä juttuja on netti täynnä vieläkin. Vieläkin monet ulkomaanelävät katsovat finnejä kieroon, kun on pissitty omaan pesään.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-13091920

Kristilliset päättivät ottaa Euroopassa laajemmin tunnetun KristillisDemokraattien nimen ja pääsivät isompiin piireihin kuin väärät eurot.

Vihreät omivat Uuden Suomen. Vihreät on nyt (puna)vihreitä. Tuodaan julki vihreitä luonnonsuojeluarvoja populistisissa mielenosoituksissa, mutta tehdään sitten tarkoituksenmukaisia liberaaleja kompromisseja. Vihreat ovat kuin muutkin Vihreät Euroopassa.

Kansallinen Kokoomus kokoaa nyt kansallista valtaa ja itsemääräämisoikeutta Suomesta EU:n keskushallinnolle ja politbyroolle ja federaatiolle. Tämän idean toi mukanaan Vihreistä ulos kasvaneet kokomaailmanihmiset. Wanha Niinistön aikainen Kokoomus kaapattiin hetkässä oikeistopuolueesta vasemmistopuolueeksi, joka ajaa voimakasta valtiota, keskushallintoa ja säätelyä. Nimi pysyi, mutta puolue muuttui. Puoluekartalla ollaan jossain SDP:n ja Vihreiden tasalla. Tässä Kokoomus eroaa oikeistolaisista Coalition Partyistä. Coalition on enemmän löyhä erilaisten individualien yhteenliittymä. Ehkä sopisi (Eu Communist Party tai) EU Federalist Party paremmin. Ehkäpä historia toista täällä USA:n ja NL:n tapahtumia. FP:ssä oli mukana monta pankkiiria, jotka näkivät tilaisuutensa netota.

http://en.wikipedia.org/wiki/Federalist_Party
http://en.citizendium.org/wiki/Federalist_Party

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

moikka Aa Rahikaine! anteeks a.rahikainen

Minä olen kokoomuslainen ollut loppuvuodesta 2008.

Täälläpäin minut tuntevat tietävät, että minä olen tätä meitin sakkia
( tarkoitan tätä täällä mun seudulla olevaa kokoomussakkia) kutsunut nimellä
KokoMustat!

Revi ny tost jottain!

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Älä a. rahikainen loukkaannu!
Kyllä tämä tästä!

Aika käydä henkilöön - nytkö jo. Osuiko arvostelu Kansallinen Kokoomus nimestä pahaan paikkaan, loukkaannuitko arvostelusta?

Toisille sallittua, toisille ei. Pyhät arvot, jepjep.

Käyttäjän Taksari kuva

Kokoomuksen edeltäjä on esim JKP:n "suomalainen puolue", joka oli "fennomaaninen". Ihan kauheeta, mitäköhän se national nyt ihan oikeasti tarkoittaa kokoomuksen nimessä? Linja on ainakin vaihtunut 180 astetta, Saseineen ja Stubbeineen, vaikka Stubb hyvä tyyppi onkin ja EU-asiantuntija.

Käyttäjän jaripetri kuva

Minä näin Miamissa keväällä ruotsalaisia jotka kysyivät minkä maalainen olen. Vaikka en vastannutkaan I am The Finn, hyytyi ruotsalaisten hymy ja he vaihtoivat ruåtsiin.

Syykin selvisi kun avasin internetin seuraavana päivänä. The Finns lions oli voittanut edellisenä päivänä 6-1.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Nii!
Se on pienest kii!
Mut sillo ku se osuu kohral nii se ei ol kiva!
Se hymy hyytymine!!!

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Ja jumankekka sentäs!

Kun kirjoitan, mussutan, purnaan jotain vanhustyöstä, niin sakki on hiljaa "ku kusi sukas".

Ja sama juttu, kun sorkin, sanon jotain kuntaliitoksista.

Mutta kun sohasen perussuomalaisiin, niin se on kuin jotain TaikaSauvaa ilmassa heilauttais!
Säpinää tuli heti!
No kiitos ja niiaus!
Oletten ihania, te vastaajat, kommentoijat.

..
Mut edelleen minä mussutan, kuin kehtaankin: en tykkää perussuomalaisten uudesta ulkomaa -nimestä.

Ja se on mun mielipide.
Nii!
Saa mul semmone olla!
Oma mun on pääni!

Seppo Oikkosen komentti toiseen samannimiseen blogipuheenvuoroon:

"Termiin The Finns ei liity yleiskielen, kieliopin, lingvistiikan tai semantiikan ongelmia.

Sanaa tullaan käyttämään, tulkitsemaan ja tulkkaamaan aivan luontevasti ilman minkäänlaisia sekaannuksia ja aivan vailla kotomaisessa keskustelussamme heränneitä teoreettisesti kyhäiltyjä väärinymmärrysmahdollisuuksia.

Kielifilosofiaa jonkin verran harrastaneena haluan todeta, että sanat saavat aina merkityksensä siinä tilanteessa missä niitä käytetään. Sanat eivät saa merkityksiään sanakirjoissa tai inhimillisen kielen yleisiä toimintatapoja täysin ymmärtämättömien kielenopettajien opetuksissa.

Sanakirjat kirjoitetaan sanojen käyttötapojen perusteella, ei päinvastoin. Käyttötapoja ei koskaan voida kahlita mihinkään olemassaoleviin sopimuksiin.

Tapa, jolla sanat saavat merkityksensä niiden käyttöyhteyksissä, ja näiden kielen käyttöyhteyksien tosiasiallisen moninaisuuden tajuaminen eivät arkiajattelussa korostu, koska kyse on jostain aivan perusinhimillisestä. Kieli käyttötapoineen on elimellinen osa jokapäiväistä elämänmuotoamme, emmekä pysty eriyttämään käyttämäämme kieltä kauemmas itsestämme tarkasteluetäisyyden päähän.

Esimerkiksi tulkille kulloisenkin tilanteen sisällön ymmärtäminen ja kääntäminen ovat varsinainen haaste, ei sanakirjan hallitseminen.

Keskustelussa The Finns -englanninnoksesta ei ole tosiasiassa kyse kieliopista, eikä kielen niistä yleisistä käyttötavoista, joita kielifilosofia tutkii. Keskustelussa esiintyvä "loukkaantuminen" ei koske sanojen käyttötapoja, vaan nimenomaan symboleiksi tulkittujen kielellis-semanttis-semiologisten leimojen käyttöoikeuksia."

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

"Esimerkiksi tulkille kulloisenkin tilanteen sisällön ymmärtäminen ja kääntäminen ovat varsinainen haaste, ei sanakirjan hallitseminen."

En muista kosk ja mis, mut jossain kerrottiin, että tulkki oli parempi kuin tulkattava!
Tulkilla on muuten aikamoinen valta.
Ainakin siinä tilanteessa, kun ne joille tulkataan eivät ymmärrä sanaakaan tätä tulkattavaa kieltä.

Käyttäjän jounisnellman kuva

...mutta miten käy Oikkoselta rock´n´roll? Tämä aukeaa valitettavasti vain kielifilosofeille.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

"Käyttötapoja ei koskaan voida kahlita mihinkään olemassaoleviin sopimuksiin."

Ei voikaan, mut käytöstapoja voi!

Tässä ei ole kysymys käytöstavasta vaan käyttötavasta. Asiayhteys on PS contra muut puolueet. PS haluee englanniksikin olla Suomalaisten puolue toisin kuin nyt kokoomus.

Kokoomuksenkin politiikka on se, että Suomi kuuluu kaikille kansainvaeltajille jotka kuka milläkin tekosyyllä tänne saa itsensä ängettyä hyvin todennäköisesti suomalaisten elätiksi. Noin sata tulijaa vuosittain täyttää Geneven sopimuksen pakolaiskriteerit.

Muuten. Aikoinaan kokoomuksen sivustolla kysyttiin kokoomuslaisten ja muiden kantaa maahnamuuttopolitiikkaan. Noin 60% silloin, nyt taatusti paljon enmemmän, kannatti pakolaisuuden/humanitaarisen maahanmuuton rajaamista jyrkästi eli käytännössä Geneven sopimuiksen mukaiseksi.

Hukkaan meni sekin kysely. Kokoomuksen politiikka on tasan päinvastaista.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Jaahas ja nyt päästiin jo maahanmuuttoon.
Minä olen siitä joitain kommentteja vuodattanut ja saanut silmilleni, että rasisti olen..
Minä kun en tykkää siitä, että maahamme luikerretaan.
Jos ulkomaalainen tulee tänne töihin niin ok.
Jos tulee pakolaisena niin ok.
Joku tulee jonkun puolisona. Onhan noita maahantulemisia..
Mutta-mutta: jos maahamme tulee vain sosiaalietuuksien perään niin semmosta en hyväksy!
Ei tule omatkaan kunnolla hoidetuks niin miksvarten maksettais umpivieraille?

Käyttäjän jounisnellman kuva

Persufinnit = Finns with zits

Grundfinländarna = Finns aground

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Mikä vaikeaa?

No kuullun ymmärtäminen!
Sniff!

Käyttäjän VILENIN kuva

Sinä siis vastustat sosiaaliperäistä tuloa maahamme, miksi siis kannatat kokoomusta?

Ehkä "The real Finns" olisi ollut parempi vaihtoehto :)

Käyttäjän MattiPihkala kuva

Minusta tuo "real" olisi "tosisuomalainen" tai "aitosuomalainen".
Parempi olisi ehkä "The fundamental Finns"

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

riil fins
Sen oppii jollain lailla lausumaan mut "fundamental" voi jo tökkiä..

Käyttäjän MattiPihkala kuva

Minusta on aika yksi ja sama, miksi haluavat itseään kutsua.

Tuli vaan mieleeni, että pitääköhän käsite "Finnlandisierung" jatkossa kääntää muotoon "persuistuminen"?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Matti Pihkalalle

Persuistuminen?
Siitä vois vääntää: persistuminen tai Per Suistuminen ja kylläs tiiät mitä suistuminen tarkoittaa..

National Labor Party sopii parahaiten kuvaamaan Perussuomalaisia.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Mut sen lausuminen voip tuottaa "kielisolmuja"..

Käyttäjän suburbian kuva

Onko äärioikeisto nykyään labor!?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Emmää vaa tierä!
Jos joku muu tietäis..

Käyttäjän JormaVesa kuva

Voisi ollakin jos sen kannattajat ovat labor.

Tarkoititko, että Perussuomalainen puolue on äärioikeistoa? Olisiko juuri se tässä nykyisen Suomen tilanteessa äärioikeistoa?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

a.rahikaiselle

Näyttää siltä, että en hallitse tätä vastaamista, kun en nyt saa semmosta kohtaa auki, että vastaisin tähän:

15:51 a. rahikainen
1 piste

Aika käydä henkilöön - nytkö jo. Osuiko arvostelu Kansallinen Kokoomus nimestä pahaan paikkaan, loukkaannuitko arvostelusta?

Toisille sallittua, toisille ei. Pyhät arvot, jepjep.

..
Emmää mistä ol loukkantunu! Höh! Kui semmost päättelet?

Kylmää ni paljo kauhiast ihmettelemist sai.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

No iha kiva!
Terkut Sulle!

Hernekasvin siemenen nenääsi meno on valitettavaa. Mutta voit lohduttautua sillä, että mikäli tämä asia on tällä hetkellä elämässäsi suurinta päänvaivaa aiheuttava asia, olet melkolailla onnellisessa asemassa...

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kiitos Petteri.
Kyl mää iha onnelline ole!

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kuin laulusta: "käyn uudelleen eiliseen"

Tämän jo tuonne ylemmäs laitoin:

Ja jumankekka sentäs!
Kun kirjoitan, mussutan, purnaan jotain vanhustyöstä, niin sakki on hiljaa "ku kusi sukas".
Ja sama juttu, kun sorkin, sanon jotain kuntaliitoksista.
Mutta kun sohasen perussuomalaisiin, niin se on kuin jotain TaikaSauvaa ilmassa heilauttais!
Säpinää tuli heti!
No kiitos ja niiaus!
Oletten ihania, te vastaajat, kommentoijat.

..

Nii!
Että mistähän se johtuu?
Aiheena persut ja maahanmuutto! Jo tulee kommenttei..
Vanhukset, heidän hoitonsa tai hoitamatta jättämisensä tai kuntien pakkonaittaminen, kuntaliitokset! Kommentoinnit ovat melkein järjestään 0 -luokkaa..
Kui se näin on?

Siitä puhe mistä puute?

Sorry väärät mielipiteet.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Ei täs mittä sorrytella tartte!
Ettenpäi tarpota ko mummot lumes!

Käyttäjän VILENIN kuva

No talousarviomäärärähathan ei riitä kunnissa kuin yhteenvaippaan vanhukselle eikä pesijöidä löydy kuin kerran vuorokaudessa.Nyt hallitus supistaa vielä kuntien valtionapuja, kumpi jätetään pois, vaippa vai pesu?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kumpi jätetään?
Jaa-a!
Ei jää kumpaakaan!

Ministeri Maria lemppas vanhukset sivuraitielle!

http://marjattahalkilahtiblogituusisuomifi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/8102...

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Stella kysyy:

"16:41 stella varis .1 piste
Onko äärioikeisto nykyään labor!?"

Jorma vastaa:

"16:57 Jorma Vesa .0 pistettä
Voisi ollakin jos kannattat ovat labor.

Tarkoititko, että Perussuomalainen puolue on äärioikeistoa? Olisiko juuri se tässä nykyisen Suomen tilanteessa äärioikeistoa?"

..

Minä kysyn:
Onko jollain jotain muuta mielessä?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Niinpä!
Kyllä meil on kaikkee!
Tai onks meil?

Käyttäjän suburbian kuva

Minun mielestäni PS on jakautunut "taviksiin" ja äärioikeistoon. Luulen että äärioikeisto on enemmän vallassa siellä.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Jaa.
En ole seurannut.
Enkä omianikaan.
En osaa sanoa onko joku KokoMusta tavis tai onko hän oikial tai vaik vasemmal kallistunu..

Mut "tavis"!
Mielenkiintoinen sana sekin..

Perussuomalaiset jakaantunut? No joo, kyllähän virallisen liturgian mukaan puolueen olisi pitänyt hajota jo ainakin pari vuotta. Ei sitten ihan kuitenkaan...

Koska PS:llä on eräs ominaisuus joka muilta puuttuu: arvot. Ne ei poistu kiljumalla äärioikeistoa tahi hajoamista.

Jotain uutta tarvittais.

Käyttäjän suburbian kuva

JU:
Jotain uutta tarvittais.
Ihan samaa mieltä!

Käyttäjän suburbian kuva

"Jaa.
En ole seurannut.
Enkä omianikaan.
En osaa sanoa onko joku KokoMusta tavis tai onko hän oikial tai vaik vasemmal kallistunu..

Mut "tavis"!
Mielenkiintoinen sana sekin.."
No rupee nyt seuraamaan. Onhan politiikassa muitakin sisältöjä kuin tää nimijuttu. Nimijuttu on oikeasti yks ja sama!
Äärioikeistolaista on esim antifeminismi, modernin vastustaminen, homoviha, viherviha, demariviha, verokielteisyys, rangaistuskäytäntöjen tiukentaminen, köyhien mollaaminen, lähiöiden mollaaminen, maahanmuuttajien mollaaminen jne

Käyttäjän susijumala kuva

Milloin olet ajatellut ehdottaa tätä listaa perinteisen äärioikeisto-sanan kontekstin sijaan?

Käyttäjän suburbian kuva

No ; )
miten se menee?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kiitos Stella!
Pitäisköhän?
Ruveta opiskeleen?
Politiikkaa?
Huhhuh!
Silloin kun vielä olis töissäni niin tykkäsin et se sana oli vähän niinku KiroSana!
Minä kun olen kiinnostunut vain ikäihmisistä ja sit viime aikoina on alkanut harmittaa nämä kuntien pakkonaittamiset..

Kummastelen syvästi bloginpitäjän avausta. Eihän kokoomuksen mielestä mitään Suomea enää ole olemassakaan. Kuten Stubb asian ilmaisi, kansallisvaltioiden aika on ohi. Jos ei ole kansallisvaltiota ei ole kansakuntaakaan.

Miksi siis Kokoomus on yhtäkkiä kovin huolestunut olemattomaan viittaavan termin käytöstä? Suomalaisethan on kokoomuksen mielestä enää historian havinaa.

Hiukan tuntuu että ongelma ei suinkaan ole nimessä (The Finns) vaan siinä että sen otti käyttöönsä PS puolue. Siis puolue on väärä, ei nimi. Eikö totta?

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

JU

Helow!
Lues mitä laitoin tuohon Stellalle vastaukseksi!

Käyttäjän patkapau kuva

Onhan Perussuomalainen puolue, joka on tunnettu vastuunkantokyvystään ja läpinäkyvyydestä, jo konsultoinut europarlamentissa ja YK:ssa siitä, kuka maksaa maailman kaikkiin englanninkielisiin oppikirjoihin päivityksen ja lisämerkinnän joka tarkentaa :

finns = finnish nationals
The Finns = finnish nationalist and conservative extrimist party, not taking responsibility for anything they mess around

Odotan mielenkiinnolla, mikä tulee olemaan eniten suomalaisuutta halventama käännös Perussuomalaisista ranskaksi, espanjaksi, kiinaksi ja japaniksi.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Vastuunkantokyky?

misä sitä o?

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Onko totta että tässä kansallisessa 6-7 vuoden päässä uhkaavassa konkkatilanteessa jonkin puolueen ulkomainen nimikäännös noin vie yöunet?

Miten yleensä nukutte yönne? Eikö teillä olekaan huolia tämän isompia?
Onko PS mielessänne öin päivin, kesät talvet?

Vaihtakaa jo päätä välillä!

On hauskaa tämän mediahömppä: PS siellä, PS, tuolla, PS sitä, PS tätä, Soinisoinisoi ... Halla-aho Halla-aho..

Ei mene yhtään päivää ilman jotain PS-vastaista agiteerausta ja propagandaa. Kylmä totuus on, että vanhat puolueet ovat aatteellisessa konkurssissa. Siksi vittuilu tuoreelle vaihtoehdolle.

Miten PS voisi olla äärioikeistoa, siis mätämuniakin (Kok) oikeammalla? Voisiko joku vihapuheen pitäjä selittää?

Jos kriteereiksi otamme vaikka sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja kannan veroprogressioon, epäisänmaallinen Kok on tietenkin äärioikeistolainen, ohi oikealta ei mene mikään.

Ehdotuksia kikkareiden nimeksi:

Kansallisen konkan puolue - National Bankruptcy party
Epäisänmaallisten puolue - Anti-patriots party
Isänmaan myyjien puolue - Fatherland sellers' party

Suomen mätämunien puolue - Party of Rotten Eggs In Finland; lyhyesti Rotten Eggs

Kokoomusta puolustellaan. Se on epäisänmaallisin puolue sitten Skdl:n ja Skp:n aikojen.

Olen iloinen että ainakaan mätämunien kanssa emme menneetkään samaan koalitioon. Se olisi ollut

- ideologinen loppumme ...

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

ja mää en puolusta mittään!
enkä vittuile!

..
Pääsääntöisesti ikäihmisiä fanitan ja heidän asioistaan yritän metelöidä, kun heidät aina jätetään väliinputoajiksi..

..
Tuossa ihan alussa mm. totean, että en ole aikaisemmin persujen asioihin sotkeentunut enkä olis nytkään, mutta pikkusen tökki tuo ulkomaille tarkoitettu The Finns ja siitä sit lipsahti.
Kui lipsahtiki? Tämmönen puheenvuoro?..

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

.. eikä minulta yöunetkaan ole mihinkään karanneet

Käyttäjän wonterghem kuva

Viisainta olisi rekisteröidä "The Finns" tavaramerkiksi, jolloin sitä voi jatkossa käyttää ainoastaan perussuomalaisten luvalla.

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Mikäli puolueen rekisteröinnissä hyväksytään nimen erikieliset käännökset, sellainen tulisi nyt tehdä näiden mahdollisten nimikaappareiden takia.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kunpa nyt asettaisivat äkkiä jonkun työryhmän, toimi- tai valiokunnan pohtimaan miten menetellään, ettei tilanne liian "pahaks" pääse..

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Niinkö ajattelit?

Kymysys oli tarkoitettu Freddylle!

Käyttäjän wonterghem kuva

Täälläpäin suomea on pidetty lähes pyhäinhäväistys koska olen belgialaissyntyisenä esiintynyt perussuomalaisena, itse pidän ajatus kuulumisesta ”The Finss” porukaan, herkullisena.

Käyttäjän VILENIN kuva

Nythän kokoomus voi perustaa nimisuojavaltuutetun viran, onhan vämemmistövaltuutettua ,lapsiasianvaltuutettu niin kuuluuhan kokoomuspuolueellekin suurimpana puoleena jokin valtuutetun virka.Voisitte perustaa EU-liiton ja sille pääsihteerin.Vieläkö vielä Yk-liitto ja Hilkka Pietilä toimivat kun ei ole aikoihin kuulunut mitään.

Käyttäjän markuslehtipuu kuva

Suomessa menee todella hyvin, koska ainoa ongelma on yhden puolueen englanninkielinen nimi.

Käyttäjän perttivaananen kuva

Kokkarien on turha valitella tuosta "The Finns". Hehän ovat omineet Suomen leijonankin jo ajat sitten. Tietenkin parempi olisi ollut käyttää ilmaisua "The Finnish Party" (Suomalainen Puolue).

Käyttäjän arialsio kuva

The Persisten Party on minun ehdotukseni.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Party on ain kuullostanu mun korvissani aivan fantastiselta!!!!

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Tietenkin The Finns voi viitata koko ryhmään tai sen osaan. Kuten "naiset" voi viitata kaikkiin maailman naisiin, vain Suomen naisiin tai johonkin tarkoitettuun naisryhmään osana osana isompaa.

Tässä olikin joukko-opin alkeita. Tuli sitäkin luettua yli 40 v. sitten keskikoulussa. Ei oppi ojaan kaatanut.

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Jäi joitain pois, tässä!

Keplottelijoiden kansallinen roskakoalitio - The National Scum Coalition of Opportunists'

Suomen opportunistit - The Finnish Opportunists

Maanpettureiden puolue - The Traitors' Party

Moraalisesti selkärangattomien puolue - Without A Moral Backbone Party

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Freddyllä kaikki hyvin:

"20:29 Freddy Van Wonterghem uusi
Käyttäjän wonterghem kuva
0 pistettä

Täälläpäin suomea on pidetty lähes pyhäinhäväistys koska olen belgialaissyntyisenä esiintynyt perussuomalaisena, itse pidän ajatus kuulumisesta ”The Finss” porukaan, herkullisena"

ja Pertti Ruha keksii lisää nimiä..

..
Mun mielestä puolueen nimi pitäis olla semmonen, tämä ulkomaalaisille tarkoitettu käännös-väännös, että siitä hetikohta tietää keistä on kysymys.

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Sdp:

Siunattu takinkääntäjäin rp - The Blessed Party of Ever Turning Coats rp

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

sus siunakko!
tämäkinkö vielä?

Käyttäjän opteryx kuva

Tässä Turkulaiselle vähän Rauma Giält : Paplamäe kakra taple makra kaplest.

Hölmöä puuttua nimiin.Rasismia !

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Tervehdys Vuorinen!
Emmää mikkä turkulaine ol!
Ja rasismii vai?
Jottain syötävää vissiin..
Kyl täs koht iltapala aik onki!

Käyttäjän opteryx kuva

Kiskon suunnalta sitte.

Jari.

Olisko tuo jotan sellaista että pappilanmäen kakarat tappeli makkarankappaleesta.

Mitä tämä kuulemma laitlainen lause tarkoittaa? "pot put ot ki"

Tarinan mukaan se liittyy perjantai-iltapäivään rakennustyömaalla.

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Vahvaa vihapuhetta vastustajiltamme, kerron tavjalle ja biaudetille

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Juu.. Sieltähän sitä apua irtoaa!

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Vuoriselle:

Tääl on ny uus suur Salo ( = kymmene kuntta men naimissi 1.1.2009 tai oliks se uurevuoreaatto 31.12.2008), joten ei meil enä ol mittä Kisko suuntta, se on ny kuule iha hianost Kiskon kaupunginosa ja mää olen Muurla kaupunkiosast! Iha syntyperäne tapaus!

Kyllä minä jotain yleiskieltäkin taidan osata, mutta en aina viitsi!
..

Katsoin Vuorinen tietojasi!
Lohjalaisia olet.
Aijai, kyllä teillekin vielä päivä paistaa, kun saatte sinne uuden suuren Lohjan.

..
Luiskahti pikkusen alkuperäisen asian viereen, mutta minult aina luiskahtaa, jos vähänkin saan aihetta mussuttaa kuntaliitoksista ( ja vanhusten hoidosta)..

Käyttäjän opteryx kuva

Salo on hieno kaupunki.Ei siis ihme,että valitsit noin hienon otsikon nimen . The Finns.

Mun entinen pomo sanos aina et "ei mittää"

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Ei mittä?
Kui sillai?
Mist syyst?
Pyysiks sää jottain ja se ei antanu?
Jaa mut ei näin saa kysyä.. ei ole vissiin sääntöjen mukaista, että henkilökohtaisia aletaan udella..

..

Mutta tämä persujen The Finns!
Onko se ihan lopullinen juttu jo?
Eli saavat pitää ulkomaa -nimensä ihan noin?

.. Sinäkin Jari? Sinä näytät olevan perussuomalainen.

Käyttäjän opteryx kuva

Ja tiedoksi niille ,jotka eivät osaa Saloa,niin "ei mittää" on semmonen välilausahdus tai täytelausahdus.ja se todellakin on vain ei mittään.oikeestaan huomasin,että se on kehumista kun ei ollut mittään moitittavaa vaan kaikki meni hyvin.

Käyttäjän opteryx kuva

joo se olikin todellakin yhdellä ä:llä.

Käyttäjän opteryx kuva

Kannatan hyvin vahvasti Perussuomalaisia.Aktiivinen.

Ja Song Remains the Same-The Finns.

Käyttäjän opteryx kuva

Kyllä udella saa ja kannattaa udella.Joskus aina vastataankin uteluihin.

Minä ymmärsin asian niin, että se oli oli täytettä läpän seassa.Mun pomo heitti kovasti läppää,sillä se oli 26 vuotias eli 20 vuotta minua nuorempi.

Minäpä se heitin klopin kanssa läppää usein ja meillä synkkas loistavasti.
Hän oli hmmm.tarkka asemastaan-vähän niin kuin nyt ollaan näin tarkkoja tästä The Finns-nimestä.Annoin hänen siis usein luulla ,että hän tietää asioista enemmän.Toki joistakin tiesikin.Jos totta puhutaan,niin jotkin asiat paljon paremmin kuin keskiverto 26-vuotias.

Käyttäjän opteryx kuva

Kyllä täällä on jonkinasteinen vääntö jo meneillään Lohja+Nummi-Pusula+Siuntio.Kyllähän me varmaankin yhdistymme.lukasin tuossa kuntaliitosselvitystä.En kommentoi.

Terveyspalveluiden saatavuus varmistettava.Vanhuksista on pidettävä !

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Varmistettava ja pidettävä!
Juujuu!
Kaikki pitää kirjata "avioehtosopimukseen"!

Mutta onhan tätä tässä nähty, kuultu ja koettu, ettei sovituistakaan kiinni pidetä..

Tuonne johonkin edellä jo tuuppasin esille tämän ministeri Marian ja hänen vanhuspalvelulakinsa..
Se oli ja on hallitusohjelmassa se lain eteenpäinvieminen, mutta nyt sitä työnnetään sivuraiteille.
Siksvartenko, että vanhusten hoitoon ei tarttis antaa rahaa?

Käyttäjän opteryx kuva

Kyllä rahaa löytyy kun leikellään niistäkin paikoista, joihin ei ennen ole saanut koskea.

Käyttäjän lempan kuva

Jari, mitä et kuntaliitosten harmeista tiedä, kysy Marjatalta. Saat ainakin totuudenperäistä kokemuspohjaista informaatiota.

Käyttäjän PerttiRuha kuva

The Finns on tietenkin epävirallinen

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Minulle ei ole vielä valjennut/selvinnyt, että saavatko sen todella noin vain päättää? Onko se ollut Soinin itsensä idea?

Käyttäjän opteryx kuva

Täältä laskeutuu karvanaamainen peruskärpänen liimapaperiin.Sur rur.tosin tällä hetkellä parta on ajettu.Toivottavasti et pahasti pelästynyt kuvaani kun sanoit käyneesi Blokini tiedoissa.

Kylläpä sinua nyt vaivaa.Taidat muuten tietää.Jos et tiedä,niin annan vihjeen. Käy kaikki minun 800 Fb-kaveria läpi (niistä noin 300 perussuomalaista) kommentteineen,niin olet saava vastauksen.

Hyvät ideat saattavat syntyä jonkun Inspiroimana.Ei siinä kuule sen kummempaa.

Auts,ensin sinun pitää pyytää kaveruuttani.Ja minun pitää hyväksyä tai hylätä.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

No kiitos ja niiaus!Jari Vuoriselle!

Minulla on semmonen pääperiaate, että ensin minun pitää olla nähnyt tämä facebook -kaveri, siis ennen ennenkuin klikkaan/hyväksyn/pyydän kaveriksi.. Jokunen poikkeus on, mutta mielettömän hyvin perustein.

Uuden Suomen puheenvuoro -kommentoijia olen näkemättä kaveroinut, mutta en heitäkään kovin montaa. Lukumäärä jää reippaasti alle kymmenen.
Joten nyt pallo jää Sinulle.
Sinä pyydät ja minä mietin.. suostunko..

Käyttäjän opteryx kuva

Juuri noin päin.Minä pyydän.Saatan pyytääkin.

Ehkä hyväksyt,ehkä et,jos pyydän.

Mutta sitten on vielä yksi ongelma.Se on todennäköisyys.Todennäköisyys sille,että osuisit oikeaan FB-kaveriin on 1/300 ja koska jokaisella sivulla on yleensä satoja kommentteja,pienenee todennäköisyys,että löytäisit juuri sen kommentin,joka saattaisi valaista The Finn-nimen synty-ongelmaa,jonnekin alle 1/30 000.Kauhea urakka siis.Todennäköisyys on samaa luokkaa kuin viisi oikein Lotossa.

On ollut kiva kommentoida kanssasi.Kiitos.Huomenna on taas paljon tekemistä.Menen nukkumaan ja toivotan hyvää yötä Saloon.

Käyttäjän jannemuhonen kuva

Kiitokset syväluotaavasta, pohdiskelevasta ja etten sanoisi jopa hedelmällistä keskustelua pohjustavasta neljän (vaiko peräti viiden) lauseen mittaisesta keskustelunavauksetsa, Halkilahti. Näillä eväillähän tämä nimiasia saadaan pikapuolin käsiteltyä halki.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Kiitos Janne!
Hyvä olis ku jokuki asja tulis kuntto!
Käännän yleiskielelle:
Hyvä olisi, kun jokukin asia tulisi kuntoon!

..

Minä jo ehdin uuden puheenvuoron tuupata liikkeelle.

Olenko roikkunut illan aikana liikaa tietokoneen äärellä vai missä vika, mutta tämän viimeisimmän puheenvuoron esille saaminen oli takkuista kun mikä ja "takkuseksi pötköksi" se vaan jäikin..

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Hakemalla löytys.
Ihmettelin, että kuka tänne nyt vielä "sisälle" tulee, kun näytti, että uus kommentti on tullut.
Löytyi-löytyi, kun oikein kävin kaikki läpi.

Tuolta alkupäästä vedän tähän nyt esille Tuomas Taivasahon ajatukset:

23.8.2011 11:02 Tuomas Taivasaho uusi
0 pistettä

"Toisekseen,onhan eduskunnassa ruotsalainen eduskuntaryhmäkin."

Ei tuolle linjalle voi lähteä, että rkp:läisten oikeuksista johdettaisiin suomalaisten oikeuksia. Onhan rkp:läisillä aina ollut oikeus edistää ruotsinkielen asemaa eikä se ole oikeuttanut suomenkielen edistämistä muille.

Peruslähtökohtana pitää olla ettei Perussuomalaiset saa edistää mitään sellaista mikä jollekin muulle puolueelle on tärkeää. Muutenhan muu puolue saatettaisiin leimata arvoiltaan Perussuomalaisiksi. Ja sama tietysti toisin päin, eli ettei saa olla myöskään eri mieltä kuten vastustaa ruotsinkielen asemaa.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

" ei mitään sellaista mikä jollekin muulle puolueelle on tärkeää"!!

No siin sitä sit onki!
Taiteilemist!

Mites muuten on?

Eikös perussuomalaisten joukkoon ole mennyt, liittynyt ihmisiä vähän joka puolueesta?
Kun ihmisten entiset poliittiset taustat tai taustattomuudet tulevat mukaan tähän "soinilaisuuteen", niin eipä ole ihan helppo tehtävä itse Soinillakaan kuulla, kuunnella ja paimentaa joukkoaan!

"Seurakunta" on sekalainen, mutta ei sitä The Finns nimellä noin vaan yhtenäistetäkään.
Harmi, että Soini ei ottanut hallitustehtävää.
Siin olis ollut näytön paikka upouusille "soinilaisille".

Tarkoituksella käytän soinilaisuus -sanaa.
Persu -sanasta en tykkää ja sit taas tämä sana perussuomalainen? Ketä sekin ihan oikeasti kuvaa? Mitä se tarkoittaa?

Mussutinko taas? JuuEi, ehkä vähän saivartelen!

Iloista tätä päivää kaikille lukijoille!

Käyttäjän PerttiRuha kuva

Kiitos Elinalle todella hyvästä ja tervejärkisestä postauksesta. Lainoittajan tai apua antavan kättä ei pitäisi sylkeä päin. Juuri tällä arrogantilla asenteella nuo gigolomaat ovat luoneetkin ongelmansa.

Kovin on asenne sama kuin musuleilla...

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Haloo, helow Pertti Ruha!
Kuuluuks tuo Elina -kommentti tänne?
Ei kai.

Käyttäjän marjattahalkilahtiblogituusisuomifi kuva

Sorry. Onhan tuolla ylhäällä Elinan kommentti. Nostan tähän esille, ettei se nyt vaan jää mihinkään piiloon..

"
23.8.2011 11:53 Elina Viitala
Käyttäjän viitala kuva
1 piste

Marjatta kirjoittaa:

"Jos meni nyt vaik esim. johonkin kahvilaan, niin myyntitiskin takana oli hymyilevä portugalilainen "mitä saisi olla? - mistä maasta tulet?" -kysymyksin, ja kun sitten sanoit, että "Suomesta päivää" niin tiskin
takana olevalta hymy hyytyi ja tarjoilu alko takkuilla."

Ja mitenkäs tämä on Persujen vika? Portugalin tukipaketti ei muistaakseni kohdannut vastustusta pelkästään Persujen suunnasta.

Toiseksi, Portugalissa syntynyt reaktio asiasta oli aika omiaan tappamaan ne viimeisetkin myötätunnon rippeet ko. maata kohtaan, kun aloittivat haukkumakampanjan suomalaisia (niin päättäjiä kuin kansaakin) kohtaan. Portugalilaisten olisi kannattanut ennemmin kohdistaa vihansa surkeita päättäjiään kohtaan jotka maan ovat suistaneet ahdinkoon, mutta sen sijaan oli ilmeisesti helpompi alkaa nokkimaan Suomea ja sen kansaa. Typerää myös alkaa puremaan ruokkivaa kättä, kuten esimerkissäsi ylhäällä. Moisella käytöksellä palveluammateissa olevat aiheuttavat ainoastaan asiakaskatoa ja siten tulojen pienenemistä. Kyllä pitäisi tajuta, ettei joku suomalaisturisti ole syyllinen maan velka-ahdingosta.

Ja mitä tulee The Finns -käännökseen, niin mielestäni se on nerokas. Jo pelkästään senkin takia miten suuria tunteita se on nostattanut. "

Kirjoita uusi kommentti

Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja